Markalar
P&G
Shell
Duracell
Fater
3M
Bayer
Doğadan

3M

3m

3M'in Hikayesi

İşe sıfırdan başladık, 100 yılın sonunda bilimi uçuracak bir noktaya ulaştık. 3M'de her gün keşfeder, bağlantı kurar ve icat ederiz. Ve artık dünyaya, 3M biliminin yaşamınıza dokunabileceği benzersiz, çok boyutlu yolları göstereceğiz. O halde gelin birlikte keşfedelim. 3M biliminin insan yaşamına nasıl etki yapacağını görünce hayrete düşeceğinize inanıyoruz. 3M, 110 yılı aşkın süredir yeni fikirler geliştirmekte ve bu fikirleri inovatif ürünlere dönüştürmektedir. Şirketin inovasyon yeteneği yıllar boyunca piyasaya sürdüğü 55.000’den fazla ürünle kanıtlanmıştır.

3M küresel ölçekte beş ana iş grubundan oluşmaktadır. Bu gruplar; Tüketici Ürün Grubu, Elektronik ve Enerji Grubu, Sağlık Bakım Ürünleri Grubu, Endüstri Ürünleri Grubu ve Güvenlik ve Grafik Çözümleri Grubu’dur. Şirket, bu grupların altında 26 adet aktif satış ve pazarlama bölümüne sahiptir.

 

Dünyada 3M

Merkez ofis: St. Paul, Minnesota, ABD

Satışlar: 30,1 milyar ABD doları

Çalışan sayısı: 91.500

70 ülkede ofis

ABD dışı satışlar: %60

36 ülkede Ar-Ge laboratuvarı

 

Türkiye’de 3M

Merkez ofis: İstanbul

Çalışan sayısı: 500

Üretim: Çerkezköy ve Çorlu

 

3M Türkiye’nin Tarihçesi 

1987: Türkiye pazarına giriş

1988: Scotch-Brite™ Türkiye pazarına sunuldu.

1992: Türkiye’de üretime başlandı

2000: Üretim alanı Çerkezköy’e taşındı

2001: Kişisel koruyucu donanım ürünlerinin üretimine başlandı

2002: Endüstri/filtre ürün gruplarının üretimine başlandı

2005: Kişisel bakım ürünlerinin üretimine başlandı

2008: Otomotiv ürünlerinin üretimine başlandı

2009: Sağlık ürünlerinin üretimine başlandı

2011: Türkiye’nin ilk 1.000 ihracatçısı arasında yer aldı

2012: Super Hub’ın (bölgesel üretim üssü) temelleri atıldı

2013: Türkiye’nin ilk 400 ihracatçısı arasında yer aldı

2015: Çorlu bölgesel üretim üssü faaliyete geçti

2017: 3M Türkiye 2017 yılının En İyi İşverenlerinden biri (GPTW - Great place to Work) olarak onaylanırken, “Çalışan Sağlığı ve Güvenliği” alanındaki özel ödüle de layık görüldü.

 

3M ve Ar-Ge

3M’in bugün ulaşmış olduğu başarıda Ar-Ge ve inovasyona yapmış olduğu yatırımın kilit rolü bulunmaktadır. Ar-Ge’nin öneminin farkında olan 3M, büyümeyi desteklemek için her yıl gelirinin yaklaşık %6’sını Ar-Ge faaliyetlerine ayırmaktadır. 3M’in yıllık satışlarının %35’inden fazlası son beş yılda geliştirilen ürünlerden elde edilmektedir. 3M’in müşterileri ile iş birliği içinde inovasyon süreçlerini gerçekleştirdiği 40’tan fazla Müşteri İnovasyon Merkezi bulunmaktadır. Türkiye’deki Müşteri İnovasyon Merkezi 2015 yılının Mart ayında faaliyete başlamıştır. Bu merkezler, müşterilerle yakın bağlar kurmak amacıyla 3M’in Ar-Ge alanındaki küresel gücünden ve 46 teknoloji platformundan yararlanmakta ve sürekli olarak müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik inovasyonlar gerçekleştirmektedir.

 

3M Türkiye, Super Hub ile bölgesel üretim üssü olacak

3M, 2017 yılında Türkiye’deki 30. yılını kutlamıştır. Tekirdağ, Çerkezköy’de 60.000 metrekarelik bir alanda üretim tesisi bulunan 3M Türkiye, 2012 yılında Çorlu’da bölgesel üretim üssü (Super Hub) yatırımının temellerini atmıştır. O tarihte 3M’in küresel olarak üçüncü Super Hub’u olan bu yatırım 2015 yılında faaliyete geçmiştir. 3M’in Super Hub için Türkiye’yi seçmesinin nedeni, ülkenin Orta Doğu, Kuzey Afrika, Rusya ve Avrupa pazarlarına serbest erişim sağlayan stratejik konumudur.

Detaylı bilgi için: https://www.3m.com.tr